lisette-en-jeroen.reismee.nl

Sri Lanka deel 2

Lieve allemaal,

Omdat we de laatste keer ons verhaal niet helemaal af konden maken...hierbij het vervolg.

Afgelopen zondag hebben we, op verzoek van onze chauffeur Udaya, een bezoek gebracht aan een kerkdienst in zijn kerk in Kandy. Het was een uh… bijzondere ervaring! Udaya had ons gevraagd of we een Nederlands liedje wilden zingen (Christelijk). Lisette gaf gelijk aan dat ik altijd al eens voor een groot publiek heb willen zingen, dus ik heb daarom maar de daad bij het woord gevoegd. Maar goed, de laatste keer dat ik in de kerk ben geweest is al weer even geleden en ik moet toegeven dat ik eigenlijk geen enkel Nederlands Christelijk liedje (meer) kende. Dus zijn we samen aan het knutselen gegaan en hebben we van Jan Smit’s Laura een Christelijke versie haha! (HINT: vervang Laura door Jezus… de rest verstaan ze toch niet). Goed, laten we het er op houden dat ik last had van een kleine poliep op mijn stembanden, maar dat maakte de zaal er niet minder enthousiast op. Ik kan deze in ieder geval van mijn lijstje afstrepen. Verder kunnen we zeggen dat de kerkdiensten er hier behoorlijk anders aan toe gaan dan in Nederland (veel hallelujah gejuich en heel veel bidden).

De rest van de dag hebben we Kandy bekeken en ’s avonds zijn we uit eten geweest met Udaya’s familie. We zijn ook bij hem thuis geweest. Zijn vrouw, een Australische, heeft thuis een kinderdagverblijf, dus het was erg leuk om te zien hoe dat er hier aan toe gaat (ze zorgt voor 16 kinderen in haar eentje). Udaya stelde het heel erg op prijs dat we kennis wilde maken met zijn familie en we hebben samen een hoop lol!

Na Kandy zijn we naar Nuwarah Eliya gereden. Onderweg hebben we theeplantages en een theefabriek bekeken. Het was heel indrukwekkend om te zien welk proces er doorlopen moet worden om uiteindelijk thee te krijgen. Nooit geweten! We zouden ook nog naar het natuurgebied The Horton Plains gaan, maar i.v.m. het erg slechte weer (15 graden en 3 dagen non-stop regen… het lijkt wel Nederland), ging dit helaas niet door. Ook stond er een mooie treinrit gepland van Nuwara Eliyah naar Ella, maar deze kon helaas ook niet doorgaan i.v.m. het noodweer.

We zijn nu in Ella en gelukkig…..het is droog! De temperatuur is hier gelukkig ook een stuk aangenamer! Vandaag hebben we toch nog een kleine treinrit kunnen doen (zo’n drie kwartier… kosten: 10 cent). We hebben genoten van het uitzicht en we waren een interessant object voor de schoolkinderen die in de trein stapten. Ze waren erg blij met het snoep dat we mee hadden genomen vanuit Nederland. Vanmiddag hebben we ‘Little Adam’s Peak’ beklommen. Dat is de hoogste berg hier in de omgeving. Het uitzicht was fantastisch!

Voor de komende dagen staan er o.a. een safari in het natuurreservaat en een bezoek aan Galle op het programma. Daarna sluiten we af met een paar dagen relaxen in een klein plaatsje aan de kust, waarna we koers zetten naar De Malediven. De volgende blog zal waarschijnlijk vanuit Cambodja komen.

Lisette wil nog even zeggen dat ze de zonnetjes heel erg mist! Een dikke kus voor jullie allemaal!

Nog een leuke uitspraak van Jeroen voor onze vrienden ;). We varen met een bootje over het meer in Kandy en Jeroen vraagt aan mij: He is dat nou een pelikaan daar? Uhmm nou ik denk dat je even terug moet naar Vision Clinics meneer Maaijen want dat is niets anders dan een doodgewone vogel die op een tak zit! (ja die tak zou je kunnen aanzien voor een paar poten maar dan heb je wel een behoorlijk verbeeldingsvermogen voor nodig!)

Tot snel!

Liefs Teacher and Jason

Reacties

Reacties

Loes

Hi lieverds,

Haha geweldig verhaal! Zie het helemaal voor me! Maar van het nummer Laura een godsdienstig nummer maken daar zijn ze in Volendam vast reuzeblij mee! ;)

Op naar de volgende bestemming en het volgende verhaal!

Liefs,

Loes

Joan

Hahahahaha haar naam was Jeeeeeezus! Serieus, Joost en ik hebben in ons broek gepiest, we zien Jero al helemaal staan in zijn 2 minutes of fame! Heb je al je fans wel voorzien van handtekeningen? Hihi

Rob en Marja

Hoi luitjes,
Altijd al geweten dat er een profeet in Jeroen schuilt.
De vraag is: zal het christendom nu op Sri Lanka verder terrein winnen of stapt men na Jeroens optreden massaal over naar de islam of het boeddhisme ? De tijd zal het leren...
Leuke foto's en een prachtverhaal! Ga zo door !
Veel liefs,
Marja en Rob

Stephanie

Wat een kostelijk verhaal zeg..... Haha lach me rot hier!!! En ja ook ik kan me alles goed inbeelden dus dat maakt het nog leuker!

Geniet lekker en ben benieuwd naar jullie volgende verhaal!

Dikke kus van mij....

Dick, Rebec en de jongens

Lieve allebei,
Zo leuk om jullie avonturen te lezen en de bijzondere dingen die jullie meemaken!!! Ons weekend landal was erg leuk, we hebben er echt van genoten... De jongens hadden tot voor kort nog nooit een eekhoorntje gezien en nu stikte het ervan. Moritz noemde t eerst een konijn, maar nu is ie helemaal in de ban van de eekhoorntjes ;) Ook de bekende paddestoel, rood met witte stippen hebben we gezien en hebben een grote indruk achter gelaten... Nog ff een leuke prietpraat van Florian: zo mam, kijk eens hoeveel keuken-nootjes hier liggen!!! Hij bedoelde beukenootjes, wij hebben er wel om gelachen :) We zijn benieuwd naar jullie volgende verhalen, erg leuk om te lezen!!!
Veel liefs en dikke kusssss

Marjoleine

De zonnetjes missen jou ook hoor Liset!! Leuk verhaal weer!! :) Have fun!!!!!!

Kus

Sandra

We miss you!
leuk verhaal liset!

Liefs!

Marjolein

Grappig zo doen die nederlandse liedjes het met een kleine aanpassing toch nog best goed in Sri Lanka :)!!!!
Jullie chaufeur klinkt top en zijn vrouw ook trouwens zal hier maar niet gaan vertellen dat zij in haar eentje voor 16 kindjes zorgt.Straks gaan ze hier ook nog aanpassing doen hahaha.Dikke knuffels van alle zonnetjes en lekker blijven genieten.
liefs van mij

Lisette

Hahah Mar, laten we dat inderdaad maar niet doen. Ik dacht dat 16 kinderen met zn 3en al veel was! Soms heeft ze er zelfs nog meer....echt heel bizar! We mogen wat dat betreft dan toch maar niet klagen :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!