lisette-en-jeroen.reismee.nl

Dubai

Nou de 3 dagen Dubai zitten er alweer bijna op. Om heel eerlijk te zien is 3 dagen ook meer dan genoeg. Zaterdag hebben we eigenlijk de meeste dingen wel een beetje gezien, die hier te zien zijn: The Palm Jumeirah (Atlantis Hotel), Dubai Marina, Burj al Arab, Mall of the Emirates en Burj Khalifa. Nou zijn ze hier dan hele Dubai uit de grond aan het stampen, maar dan leggen ze zo'n metrolijn recht toe recht aan. Dan moet je vervolgens nog een kilometer lopen naar een bezienswaardigheid. En dan zal je denken.....een kilometer dat is niks. Nou als je in Dubai loopt is een kilometer gevoelsmatig een marathon. In ieder geval wat betreft het zweet dat uit je lichaam loopt. Je bent blij als je ergens naar binnen kan lopen want dan sta je heerlijk in de airo. Einde van de dag dan ook heerlijk door de Mall of the Emirates gestruind. Jeroen is helemaal gek op de Carrefour hier. Een inmens grote winkel waar je in kunt verdwalen en waar ze werkelijk alles verkope. De broodjes zijn echt heerlijk :). We kunnen nog heel even genieten van de bruine boterham. Zaterdavond een lekker pastaatje op bij de Italiaan aan de overkant van het hotel.

Zondag was een relaxe dagje (ja nu al). 's Ochtends heerlijk gesport in de fitness van het hotel en daarna bij het zwembad neergeploft. Ondanks dat het ongeveer 42 graden was, was het redelijk goed uit te houden. Om half 4 zouden we worden opgehaald voor de woenstijn safari. Het zijn net Spanjaarden hier want dat werd half 5. Na drie kwartier rijden aangekomen bij de woestijn. Bandjes leeg laten lopen want dan schijnt de auto meer grip te hebben. Hmmmm.....
Nou daar gingen we dan. Berg op, berg af, plank gas.....houd je maar vast anders lig je bij de chauffeur op schoot. Een hele gave ervaring! Wat een beetje minder was, was dat we na ongeveer 10 minuten stopten om een collega chauffeur te helpen want die stond met zn auto vast. Er kwam nog een auto bij om ook te helpen. Nou ze zijn geloof ik wel een half uur bezig geweest om die auto er proberen uit te krijgen maar dat lukte dus niet (niet heel gek als je gaat proberen om een auto er in zn achteruit uit te krijgen. Na een half uur kwam het briljante idee om het dan toch misschien maar in zn vooruit te proberen. En ja hoor, dat werkte. We konden weer lekker verder scheuren. Maar dat duurde niet voor lang. Na ongeveer 5 minuten lag onze auto ongeveer verticaal in het zand. Een hele leuke ervaring! Allemaal uit de auto en toen konden die andere collega chauffeurs ons gaan helpen. De banden van de auto waren er helemaal af gelopen dus er moesten 'even' 2 nieuwe bandjes op gezet worden. Een leuke uitdaging hoor in het zand. Maar goed, de zon ging onderhand al onder, en het werd al vrij snel donker. De mannen deden snel hun werk zodat we weer verder konden. Ergens midden in de woestijn was een open lucht plaats gemaakt waar de BBQ was. Er kwam ook nog even een buikdanseres voorbij. Na het eten nog op een hobbelende kameel gezeten en toen terug naar het hotel. Dat was me een excursie!

Vanochtend zijn we naar het Wild Wadi Waterpark geweest. Een rib uit je lijf maar wel een leuk park! Gave glijbanen, hoe gekker hoe beter! Om 2 uur zijn we weer opgepikt door de shuttle bus van het hotel. Het werd ook wel erg warm dus het was mooi geweest. Jeroen houdt nu even een klein siestaatje en misschien sluit ik me daar wel even bij aan.

Tot snel! In ieder geval zal dat vanuit Sri Lanka zijn want daar vertrekken we morgen naartoe!

J & L

Jacq

Leuk om al zo snel iets te horen/lezen - goede reis morgen!

De Jansetjes vanuit Blokker

Toppie zo blijven we lekker op de hoogte super gaaf die excursie maak je nog eens wat mee wat niet gepland was. hihi

Luitjes zet hem op wij blijven jullie volgen dikke knuffel

Joan

Hi lieverds,

Fijn om te lezen dat het goed met jullie gaat! Op naar Sri Lanka! Ben benieuwd wat jullie daar mee gaan maken :) jammer dat Jeroen ligt te slapen; nu hebben we zijn spreuk van de week gemist ;)

Dikke kus

Jeroen & Jim

Super leuk klinkt het allemaal. En heel herkenbaar natuurlijk. En lekker weer zo te horen haha :)

Veel plezier verder!

Rob, Marja en Loes

Hoi kameelruiters,

Wat moet dat een vreemde ervaring geweest zijn in de woestijn.
We zijn blij dat dit zandavontuur goed is afgelopen.
Liset en Jeroen het wordt een korte nachtrust vanavond, want morgenochtend vertrekken jullie vroeg. Succes met vroeg opstaan.
Een heel goede vlucht naar Sri Lanka toegewenst!
Met een vette knuf !! Rob, Marja en Loes

Dick, Rebec en de jongens

Lieve Lies en Jeroen!
Leuk om jullie stukje te lezen en grappig hoeveel jullie al gedaan hebben in de korte tijd dat jullie pas weg zijn!! Optimaal genieten, heel goed!
Hier missen jullie zeer weinig, want de herfst is nu echt begonnen : ( Hopelijk houden we het komend weekend een beetje droog want dan gaan we naar Bollo!!!! Nogmaals dank hiervoor!!!!! Dikke kus van ons vier XXXXXX

Opa en Oma Westerdijk.

Hallo lieverd,s jullie eerste ervaringen gelezen en het is prachtig om jullie zo te volgen, maak er een top reis van en wij blijven jullie volgen.Hier is het goed niets geen mooi weer veel regen,maar wij doen het er wel mee hoor. Veel liefs Opa en Oma.

Michel

En ik was al blij dat we afgelopen weekend 1 mooie zonnige dag hadden. Gaaf zeg Dubai en straks door naar Sri Lanka. Supergaaf om de avonturen mee te kunnen lezen, ben benieuwd naar het volgende verhaal :) Groeten uit regenachtig Tilburg hehe.

Suus ( van Marion)

He Jeroen en Liset
Wat leuk om te lezen! Volgens mij is Dubai zo een mooie aftrap van jullie reis geweest:)
Nu door naar bestemming 2, veel plezier!!

Groetjes Suus

Martijn & Dionne

Hey wereldreizigers!

Goed te horen dat jullie het naar je zin hebben gehad in bloedheet Dubai!

Heel veel plezier in Sri Lanka!!

We blijven jullie volgen!

Groetjes,
Dionne&Martijn