lisette-en-jeroen.reismee.nl

Laatste dagen Sri Lanka/ Malediven/ Cambodja

Ja ja, daar zijn we weer! We hopen dat onze reisverhalen en foto's jullie nog niet gaan vervelen. We zitten tenslotte pas op 1/3 van de reis!

We waren geeindigd in Ella (Sri Lanka). De volgende dag zijn we naar Yala gegaan. Daar hebben we aan het einde van de dag een jeepsafari gedaan door het Yala National Park. Dat was echt een fantastische ervaring! We hebben herten, buffels, pauwen, krokodillen maar vooral heel veel olifanten gezien. En van zo dichtbij, dat we ze aan konden raken. Dat was echt super gaaf! Na Yala zijn we doorgereden naar Tangalle.....heerlijk om weer aan de kust te zijn! Een mooi strand met een hele wilde zee....Jeroen was er niet uit te krijgen! We zouden 's avonds met een kleedje op het strand gaan liggen om te wachten tot er eventueel schildpadden aan land zouden komen. Maar door wat probleempjes (Udaya had een beetje mot met die lui waar we aan moesten betalen en we hadden wat kostbare spullen in de kamer gelaten wat ons niet lekker zat) is het uiteindelijk niet doorgegaan. Op zich wel jammer maar we moesten er de volgende dag ook weer vroeg uit, dus het heeft misschien wel zo moeten zijn.

De laatste dag met Udaya was aangebroken. We zijn vanaf Tangalle richting onze strandbestemming Hikkaduwa gereden. Onderweg nog gestopt bij het plaatsje Galle. Hier zijn Nederlandse dingen terug te zien, zoals het Fort en een Nederlands Hervormde Kerk. Heel leuk om te zien! Aangekomen in Hikkaduwa hebben we een hotel gezocht en afscheid genomen van Udaya. Toen waren we op onszelf aangewezen :). Heerlijk 5 dagen aan het strand van Hikkaduwa. Vooral veel genoten van de zon, de zee en het strand. Jeroen heeft vooral veel in de zee gelegen met een bodyboard. Helemaal top!

Op woensdag was het zover......op naar de Malediven. Eerst nog een taxirit vanaf Hikkaduwa naar het vliegveld van ruim 4 uur. De chauffeur van de taxi had nog een verzoekje voor de Nederlandse vrijgezelle dame: een Sri Lankaanse jongen is op zoek naar een Nederlandse dame want hij heeft geen goede ervaringen met de Sri Lankaanse vrouwen. Hij is lichtelijk wanhopig en heeft mij gesmeekt iemand naar Sri Lanka te sturen. Hij vroeg mij om mijn emailadres zodat we hierover nog kunnen contacten. Oeppsss.....verkeerde emailadres opgeschreven. Voelt iemand zich geroepen?

We zijn 's avonds laat aangekomen op de Malediven. De volgende ochtend snel naar buiten gekeken om te zien hoe mooi het strand en zee zjin. En tja dat moet gezegd worden....prachtige witte stranden (doet gewoon pijn aan je ogen) en een super licht blauwe zee! Het weer was ook helemaal top! Het is allemaal wel super commercieel. Voor iedere poep en scheet vragen ze hier geld, en niet een beetje.....
En toen.......daar op de mooie Malediven.........op het strand.......onder sterrenhemel........heeft Jeroen mij ten huwelijk gevraagd!!! En natuurlijk heb ik ja gezegd!
We hebben 2 nachten doorgebracht in het resort en dat was top. Maar beiden waren we het er wel over eens dat we het hier geen 2 weken vol zouden houden! Maar het was zeker een mooie ervaring. Daarna nog 1 nacht doorgebracht in een hotel vlakbij het vliegveld. Dat was echt een ramp. Veel geld betaald, voor weinig. Maar goed, dat was even niet anders want onze vlucht zou pas de volgende dag gaan.

De vlucht naar Cambodja was kortbeschreven.....een ramp! Eerst vanaf Colombo naar Kuala Lumpur gevlogen. We vertrokken 's avonds laat in een oud, krap, klein vliegtuig. Echt geen oog dicht kunnen doen. Toen moesten we 6 uur wachten op het vliegveld van KL. We hebben stiekem de kussentjes en het dekentje gejat uit het vliegtuig zodat we op het vliegveld nog konden slapen. Nou als een stel zwervers ergens een plekje gezocht en nog geprobeerd de binnenkant van onze ogen te bekijken. We waren gesloopt. Begin van de middag zijn we aangekomen in Siem Reap, Cambodja. Sommige straten staan helemaal blank. Het heeft de afgelopen tijd zoveel geregend dat je op sommige plekken tot over je knieen in het water staat. Echt niet normaal!
Het Guesthouse is echt helemaal top en de mensen zijn hier echt super vriendelijk! Na ons te hebben opgefrist, zijn we naar het War Museum geweest. Allemaal oude tanks, geweren, enz. te zien die gebruikt zijn in Cambodja. Jeroen voelde zich als een klein jongetje in een speelgoedwinkel.
De volgende ochtend om 4 uur opgestaan om de zonsopgang Mooi hoor....die wolken boven die tempel en het feit dat het eerst donker was en dat het toen licht werd. De zon moesten we er alleen even bij denken hahah. Maar goed, het weer heb je niet voor het uitkiezen en we waren al heel erg blij dat het droog was. Daarna de kleine tour gedaan door Ankor Wat. Echt ontzettend mooie en indrukwekkende tempels. Aan het einde van de ochtend konden we onze ogen niet meer open houden en zijn we naar het guesthouse gegaan. Om 10.30 lekker terug ons bedje ingedoken en schrokken pas 4 uurtjes later wakker haha. We zullen het wel nodig gehad hebben.'s Avonds heerlijk gegeten bij een Khmer BBQ restaurant. Goede tip JJ! Vandaag zouden we de grote tour door Ankor Wat gaan doen maar het regent echt vreselijk hard dus dat ging helaas niet door. Morgen reizen we verder naar Phnom Penh.

Tot snel!

Liefs Jeroen en Lisette

Jacq

Wauwie! Dat is nog eens mooi nieuws - super gefeliciteerd zeg. Een prachtige reis........

Esther Stuij

Goed gedaan Jeroen ;)
Gefeliciteerd en geniet van jullie mooie reis!

Linda Schaap

Kreeg net de url door van jullie weblog van Esther, superleuk om te lezen! Wilde jullie natuurlijk ook feliciteren met jullie verloving!! Geniet nog lekker van jullie reis! Groetjes Linda

Laura

ah joepie de poepie!!!!!!!!!!!!!!!

vincent en sandra (lieke en thijs)

wat een geweldige verhalen om te lezen! En.... natuurlijk super gefeliciteerd met jullie aanstaande huwelijk, wat romantisch.....
liefs sandra (en vincent, lieke en thijs)

Maria Jansen

Luitjes wauw wat een romantische reis, super gefeliciteerd nog heel heel veel reisplezier wij
de Jansetjes blijven jullie volgen Dikke knuffels
Peter Maria Lisa Celine en Britt Jansen

Aaron

Van harte gefeliciteerd!
Het klinkt allemaal perfect, precies waarvoor je het vlakke groene Nederland verlaat. Vette verhalen, geniet ervan! Straks terug in Nederland is het genieten in ieder geval nog niet afgelopen voor jullie!

Groetjes

Rob en Marja

Hai lieverds,

Proficiat met jullie aanstaande huwelijk, maar nu via deze mail!
Romantiek ten top, genieten van elkaar en de omgeving .....

Wees voorzichtig in het land van de giftige slangen, want we zien jullie beiden graag gezond terug!

Dikke pakkerds,

pap en mam

Debby, Johan, Thomas & Dyonne

Hoi!

Gefeliciteerd met jullie aanstaande huwelijk!! wat romantisch!!! En wat een mooie verhalen en foto's! geniet nog lekker van jullie mooie reis!

Liefs, Debby, Johan, Thomas & Dyonne

Marjoleine

Jaaaaaa gefeliciteerd Liset, wat leuk voor jullie!! :)

Kus

sheila

Van harte met jullie aanstaande huwelijk haha!!
Super leuk!
Geniet nog even van alles wat jullie nog te wachten staat.

Groetjes en tot op de squashbaan.
Sheila

Opa en Oma Westerdijk.

Wij zijn weer helemaal op de Hoogte van jullie avonturen en zijn dankbaar dat het jullie goed gaat, bij ons vandaan geen groot nieuws. Dus zeggen wij wees zuinig op elkaar en doe voorzichtig. Opa en Oma

Dion, Yvonne en Astin

Hoi Hoi,

Wat een geweldige plek om ten huwelijk gevraagd te worden!!! Gefeliciteerd en dat jullie leven samen maar net zo'n geweldig avontuur blijft als deze reis.
Zo te lezen vermaken jullie je prima en hebben jullie het druk met avonturen beleven.

Heel veel plezier nog en een hele dikke knuffel van Astin.

ps: Hij zingt nog steeds "slaap kindje slaap" wat hij van jou geleerd heeft, Lisette!

groetjes,
Yvonne

Pim

Hé Jeroen en Lisette,
Wat een ontzettend coole verhalen zeg! Ben jaloers op jullie. Klinkt als een groot avontuur!
Geniet er nog lekker van!

Groetjes,
Pim

Arie en Nina

Lieve Jeroen en Lisette,
Van harte gefeliciteerd met jullie aanstaand huwelijk! Veel plezier met jullie verdere reis.

Hartelijke groeten,
Arie en Nina

Petra

Beetje laat, maar zo gemeend, GEFELICITEERD met jullie voorgenomen huwelijk. Enne Lisette, niet om het 1 of ander maar ik vind de Malediven op het strand onder de sterrenhemel toch een stuk romantischer dan New York!!!
Geniet nog van de rest van de reis